16. apr. 2012

Nordisk roman - mine lesererfaringer!

Jeg har fått i oppgave å skrive ett innlegg hvor jeg deler mine lesererfaringer. Jeg har lest en nordisk roman, og skal nå presentere forfatteren, og gi et kort handlingsreferat. Til slutt vil jeg gi en vurdering av boken. Jeg har lest boken "Gutten i kofferten" av det danske forfatterparet Kaaberbøl og Friis.

Det danske forfatterparet debuterte i 2008 med krimromanen "Gutten i kofferten". Begge to er tidligere kjent for å skrive barne- og ungdomslitteratur hver for seg, men skriver nå kriminalromaner sammen.

Boken handler i hovedsak om en liten lyshåret gutt som blir funnet i en oppbevaringsboks på en jernbanestasjon. Han blir funnet av Røde-Kors sykepleieren Nina Borg. Hun melder ikke dette til politiet, men ønsker å ta saken i egne hender og redde den lille gutten selv. De to utvikler et rart, men vakkert bånd. Det Nina ikke vet, er at hun nå begir seg ut på et farlig eventyr.

Jeg synes denne boken var utrolig god. Den er gøy å spennende å lese, og du får lyst til å lese en oppfølger. Den ble dessuten kåret til Danmarks beste kriminalroman i 2008, så den er virkelig verdt å lese. Det er alle de gode detaljene, og den parallelle handlingen som er spennende. Du klarer nesten ikke å legge boken fra deg. Jeg ville gitt denne boken terningkast 6, og definitivt anbefalt dere å lese den!



Bilde hentet herfra: http://www.flickr.com/photos/sdisaac/6780701094/sizes/m/in/photostream/

1 kommentar:

  1. Dette er bra, Malin: fengende overskrift, innledning som redegjør for bakgrunnen for innlegget, bilde med kildehenvisning og, ikke minst, godt innhold. Tror du kan bli en riktig god blogger!

    SvarSlett